Fråga&Svar

Postat av: Josefin
Gillar din nya blogg! :D

Du verkar alltid ha så snygga naglar. Hur ofta målar du dem? Mitt lack blir så tråkigt så fort..


Först och främst, tack så mycket! Vad kul att du gillar min nya blogg:)

Jag försöker måla/klippa/fila mina naglar iallafall en gång i veckan för att jag älskar känslan av fräsha naglar. Jag har faktiskt lite små tips att dela med mig av som har funkat för mig. Först och främst så tycker jag att det är smart att lägga kanske 100 kr extra på ett bra nagellack. Favoriterna för mig när det gäller vanliga lack är O.P.I och Essie. Om du vill att nagellacket ska hålla längre kan du också investera i ett bra top coat och alltid avsluta med det efter du målat naglarna. Jag har hört att seche vite top coat ska vara bra, men det har jag inte provat själv än.

Min räddning just nu är dock Isadoras gel-lack. Man behöver ingen uv-lampa, så man målar bara på färgen man vill ha ( jag brukar ta två lager), målar på top coatet som finns speciellt till de nagellacken och sedan låter man naglarna vara i solljus eller bara under en vanlig lampa i 3 min. Det är såklart inte samma sak som att gå och göra gel-naglar hos någon, men det håller sig iallafall fint i 1 till 1 och en halv vecka för mig även fast jag är på jobbet varje dag.

Sen så tycker jag att det är så skönt när man har lite mörkare lack, typ röd, burgundy eller svart för då kan du bara måla på lite extra lack om det har försvunnit i kanterna. 

Så, det var de tipsen jag hade! Hoppas att det hjälper :)

Bilder från Weheartit och tumblr

Kommentarer
Postat av: Nailshop

Fina naglar!

2015-04-19 @ 02:16:01 / URL: http://nailshop.me/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0